Շատերի համար մոտիվացիայի հարցը տարօրինակ կթվա: Շատերն առաջնորդվում են հետևյալ սկզբունքով․ «Ավելի շատ վճարիր. Դա է աշխատելու շարժառիթը …» հաշվի չառնելով թե ինչպես է դա ազդում աշխատակցի և նրա աշխատանքի վրա: Փորձը ցույց է տալիս, որ աշխատավարձի բարձրացումից բառացիորեն 4 ամիս անց աշխատողների մոտիվացիան վերադառնում է նորմայի: Աշխատակիցները սովորում են եկամտի նոր մակարդակի, և դա այլևս չի դիտվում որպես պարգև: Եվ աշխատանքի մեջ ներգրավվածության այն մակարդակը, որը եղել է 3-4 ամիս առաջ, վերադարձնելու համար անհրաժեշտ է կրկին ու կրկին բարձրացնել աշխատավարձը: Ոմանց համար փողն իսկապես դրդապատճառ կլինի, բայց ոչ բոլորի համար: Սա չի նշանակում, որ մարդուն չի հետաքրքրում, թե որքան է նա վաստակում: Ոչ Չափազանցելու կարիք չկա: Պարզապես թիմը, ազատության աստիճանը, ընկերության անվանումը կարող են լինել առաջին տեղում, իսկ փողը `երկրորդ տեղում: Կա միայն մեկ եզրակացություն. Դուք չեք կարող ընտրել մեկ տիպի մոտիվացիա բոլոր աշխատողների համար: Պայմանականորեն, աշխատողները կարող են բաժանվել հինգ 5 տեսակի և յուրաքանչյուրի համար ընտրել իրենց սեփական խթանները:
1 տեսակ ՝ պետական աշխատող ։ Աշխատողների հավաքական կերպար է: Այս տեսակին պատկանող աշխատակիցների համար կարևոր է կայունությունը՝ աշխատանք 9: 00-ից 18: 00-ն, լանչը ՝ 13-14-ը , և առանց հետաձգումների: Նման աշխատողները կբավարարվեն ցածր աշխատավարձով, գլխավորն այն է, որ այն ժամանակին տրվի: Նրանք չեն լքում իրենց հարմարավետության գոտին և երկար տարիներ կարող են աշխատել նույն կազմակերպությունում:Այս տեսակին պատկանող աշխատակիցը չի սիրում աշխատանքից հետո մնալ, գնալ կորպորատիվ երեկույթների, մեկնել գործուղումների: Նա հետևում է հրահանգներին և չի առանձնանում ամբոխից:
Ինչպե՞ս մոտիվացնել։ Նրանց համար իդիեալական խթանը ազատ ժամանակն է: Եթե այս տեսակին պատկանող աշխատակիցը ստանում է արձակուրդային օր կամ ավելի շուտ աշխատանքից հեռանալու թույլտվություն `պլանը գերակատարելու համար, դա ավելի շատ խթան է, քան գումարը: Նման աշխատակիցներին տվեք հստակ հրահանգներ, թե ինչպես աշխատել, ժամանակին վճարեք աշխատավարձերը և փորձեք չխախտել նրանց անձնական տարածքը:
2 տեսակ ՝ նյութական։ Այստեղ անունն ինքնին խոսում է: Կյանքի իմաստը այս տեսակի աշխատողների համար փողի մեջ է։ Այս տեսակին պատկանող աշխատակիցները պատրաստ են աշխատել 24 ժամ և աշխատավարձի բարձրացման համար երկար ճանապարհորդությունների մեկնել: Նման աշխատողը կգնա մեկ այլ ընկերություն, եթե նրանք վճարեն 5-7% ավելի շատ:
Հարցազրույցի ժամանակ այդպիսի աշխատակցին ոչ թե հետաքրքրում է պարտականությունների ցանկը, այլ աշխատավարձը. Ինչպես է վճարվում արտաժամյա աշխատանքը և ինչի վրա կարելի է հաշվել բոնուսները: Նման աշխատողների համար անհնար ոչինչ չկա, եթե կարողանաք լավ վճարել նրանց:
Ինչպե՞ս մոտիվացնել: Այս տեսակի համար գլխավոր նյութականն խթանն է: Նա կկատարի իր առաջադրանքը և պետք չէ վերահսկել նրանց աշխատանքը, բավական է ասել, թե ինչպես կարելի է ավելի շատ վաստակել և վերջ … Եվ նա ինքն իրեն կկարողանա գլուխ հանել))։
3տեսակ՝ կարգավիճակային։ Այս տեսակին պատկանող աշխատակիցն ուզում է ավելի լավը լինել, քան մյուսները: Աշխատավարձը նրա համար այնքան կարևոր չէ, որքան այն ընկերության անվանումը, որում նա աշխատում է: Դժվար թե նա հարցազրույցի գնա անհատ ձեռնարկատիրոջ կամ քիչ հայտնի ընկերության հետ: Նման աշխատակիցները նախընտրում են հայտնի ապրանքանիշերի հագուստները և թանկարժեք մեքենաները, նույնիսկ եթե այդ ծախսերը այնքան էլ չեն տեղավորվում նրա բյուջեի մեջ: Գլխավորը «տեսարան ունենալն» է։
Ինչպե՞ս մոտիվացնել: Ճանաչել նրանց գերազանցությունը մյուս աշխատակիցների նկատմամբ: Այս տեսակին պատկանող աշխատակիցներիի համար կարևոր են ոչ թե ձեռքբերումները, այլ այն, որ ուրիշները իմանան դրա մասին:
Գովաբանեք նրանց հրապարակավ, շնորհեք արտոնություններ ՝ անվճար կայանատեղի, և այլն:
4 տեսակ ՝ արդյունքային։ Այս տեսակին պատկանող աշխատակիցների համար կարևոր է լուծել իրենց աշխատանքում բարդ խնդիրները: Այս տեսակին պատկանող աշխատակիցներին կարող է ձանձրացնել ամեն օր նույն ռիթմով աշխատանքը՝ այսինքն եթե նրանք ամեն օր անեն նույն աշխատանքը նրանք շատ շուտ կձանձրանան և կսկսեն նոր աշխատանքի մասին մտածել։ Նրանք չեն խոսում ընդհանուր արտահայտություններով, այլ ամեն ինչ բացատրում են քայլ առ քայլ: Նման աշխատակիցը կարող է աշխատել նաև աշխատանքային ժամից դուրս և արձագանքել էլեկտրոնային նամակներին հանգստյան օրերին :
Ինչպե՞ս մոտիվացնել: Նոր նպատակներ դրեք նրա առջև և վստահեք նրան աշխատել հետաքրքիր նախագծերի վրա: Ամենից լավը այս տեսակը կարող է աշխատել նյութական տեսակի հետ համատեղ: Առաջինը ամեն ինչ անում է արդյունավետ, բայց ֆինանսապես ոչ միշտ եկամտաբեր, իսկ երկրորդը կկարողանա փոփոխել և դրամայնացնել ցանկացած նախագիծ:
5 տեսակ ՝ ռոմանտիկ։ «Ռոմանտիկները» միշտ ունեն բազմաթիվ գաղափարներ, անավարտ նախագծեր կամ տարբեր ոլորտների բիզնեսներ: Նրանք սիրում են սովորել, բայց չեն բարելավում մեկ ոլորտով: Այս տեսակը լույսի արագությամբ գաղափարներ է առաջացնում, բայց ժամանակ չի ունենում դրանք կյանքի կոչել: Նրանք միշտ առաջարկում են գործունեության նոր ուղղություններ կամ ոչ ստանդարտ մոտեցումներ, բայց իրենք չեն ավարտում խնդիրը:
Ինչպե՞ս մոտիվացնել։ Նրանց վախեցնում է իրենց գախափարնեիի քննադատությունը, իսկ նրանց գախափարներին տրված աջակցությունը կարող է լավ խթան հանդիսանալ։Այս տեսակի աշխատակիցը դժվար թե միայնակ կարողա արդյունավետ լինել։ Նման մարդիկ պետք է շրջապատված լինեն այլ տիպի աշխատողներով. Ցանկալի է նյութական կամ արդյունքային ։ Ռոմանտիկները լավ տիրապետում են շուկայավարմանը և PR- ին, բայց միայն որպես ընկերության գաղափարական ոգեշնչողներ, այլ ոչ թե իրենց իսկ գաղափարների իրականացնողներ:
Աշխատակից ընդունելիս պետք է հաշվի առնել աշխատակիցների տեսակները քանի որ ընկերությանը անհրաժեշտ է ամեն ինչ, բայց տարբեր պաշտոնների համար ` հավասարակշռությունը պահպանելու համար: «Ռոմանտիկների» ղեկավարները ոչ մի դեպքում չպետք է նույն ռոմանտիկներին վարձեն պաշտոնների համար … Հակառակ դեպքում նրանք, իրենց փայլուն գաղափարների հետ միասին, շուտով կընկնեն անդունդը: